|
|
|
| ZGOMOTUL SI VIBRATIILE ANVELOPELOR |
| |
|
| |
|
|
| |
ZGOMOTUL SI VIBRATIILE ANVELOPELOR
Zgomotul produs de anvelope in momentul rularii este de 2 tipuri:
-Zgomot in interiorul vehiculului care afecteaza pasagerii.
-Zgomot in exteriorul vehiculului care afecteaza trecatorii si locuitorii din apropiere.
Originea acestor zgomote se afla in vibratiile provocate de:
-Structura anvelopei.
-Aerul din interiorul anvelopei.
-Aerul din atmosfera asupra profilului anvelopei.
Aceste vibratii pot fi propagate prin doua modalitati:
-Prin vibrarea directa a aerului din atmosfera(propagare atmosferica).
-Prin vibrarea elementelor vehiculului (propagare solida + atmosferica).
ZGOMOT EXTERIOR VEHICUL
Doua surse principale stau la baza acestui tip de zgomot:
-Rugozitatea carosabilului.
-Profilul benzii de rulare.
Pentru reducerea zgomotului, producatorii intervin asupra formei profilului de sculptura (marimea si forma canalelor de evacuare a apei, a lamelelor; marimea diferita a blocurilor de profil), tinand cont in permanenta de echilibrul delicat al performantelor anvelopei.
-Pe masura ce se uzeaza (uzura regulata), anvelopele sunt mai putin zgomotoase.
-Anvelopa lisa (slick) este anvelopa cea mai silentioasa.
ZGOMOT INTERIOR VEHICUL
Carosabilul si profilul anvelopei activeaza vibratiile;anvelopa filtreaza sau transmite vibratiile catre autovehicul;vehiculul filtreaza sau transmite vibratiile catre pasageri; sensibilitatea pasagerului depinde de frecventa si amplitudinea vibratiilor.
Anvelopa este un element de confort al vehiculului care absoarbe neregularitatile soselei, putand cu toate acestea ca, in unele conditii de utilizare, sa transmita vibratiile, sa amplifice frecventele si sa stea la baza problemelor de confort acustic si de confort mecanic (zgomot, vibratii volan sau caroserie...)
UNIFORMITATEA ANSAMBLURILOR RULANTE SI VIBRATIILE
Neuniformitatea ansamblurilor rulante se traduce prin variatiile fortelor radiale si laterale pe centrul rotii,care pot provoca vibratii. Exista 3 tipuri de neuniformitate:
-Neuniformitate de masa (probleme de echilibrare)
-Neuniformitate de forma (curbare, falsa rotunjire, excentricitate...)
-Neuniformitate de rigiditate (varierea rigiditatii structurii)
SFATURI SI RECOMANDARI
In fata unei probleme de vibrare si zgomot, incercati sa izolati cauzele care pot duce la producerea acestora. In acest sens:
-Identificati cum se manifesta (testati vehiculul), pe care osie, ce vibreaza, la ce viteza...
-Ce s-a schimbat sau ce a fost schimbat la vehicul in ultima vreme?
-Verificati anvelopele, jantele, forma de uzura, presiunea, echilibrarea (daca este cazul, aduceti imbunatatiri).
-Verificati golurile dintre centrarea jantei si butuc.
-Daca exista probleme de uzura a anvelopelor, luati in calcul posibilitatea schimbarii intre ele.
-Daca se ajunge la concluzia ca este o problema ireversibila a anvelopei, schimbati-o cu alta. |
|
| |
|
|
| |
|
|
|
BANERE SERVICE AUTO GALATI
|
| |
|
|
|
|
In incinta unitatii puteti plati cu:
|
| |
| |
 |
| |
 |
| |
 |
|
|