|
|
|
| INCARCAREA SI INCARCAREA INTELIGENTA |
| |
|
| |
|
|
| |
INCARCAREA SI INCARCAREA INTELIGENTA
Cerinta de curent a autovehiculelor moderne asupra sistemului de incarcare este considerabila - si in continua crestere. Pe langa alimentarea acestor consumatori in orice conditii, sistemul de incarcare trebuie sa incarce rapid bateria. Regulatorul raspunde prin transmiterea inapoi a ciclului de functionare al tranzisotilor. In acest mod o varietate de functii pot fi indeplinite.
Durata de viata a bateriei:
Sistemele electrice de 42V par sa fie luate in vizor de producatori de ceva vreme, insa, intre timp, sistemele existente de 14V au fost adaptate pentru a putea furniza necesarul de curent al autovehiculului modern.
Tehnici traditionale de incarcare:
Componenta principala a sistemului de incarcare este alternatorul, si ptr. majoritatea vehiculelor este singurul care produce curent cu scopul de a alimenta consumatorii si de a incarca bateria. bAlternatorul genereaza curent alternativ AC dar trebuie sa furnizeze curent continuu DC la bornele de iesire, deoarece numai curentul continuu poate fi folosit ptr. a incarca bateria si a alimenta consumatorii.
In mod normal, valoarea de iesire la bornele acumulatorului este adaptata la o tensiune constanta indiferent de turatia motorului si de necesarul de curent in acel moment - acest lucru este pe cale sa se schimbe.
Principiile de baza ale functionarii:
Un generator, sau un alternator, converteste energia mecanica a motorului in energie electrica. Principiul de baza al alternatorului consta in rotirea unui magnet in interiorul unei unei infasurari de fire. Inductia electromagnetica cauzata de rotirea magnetului produce o forta electromotoare in infasurarea statorului.
Ptr. ca energia furnizata de alternator sa incarce bateria si sa alimenteze consumatorii, trebuie convertita din curent alternativ in curent continuu. Componenta cea mai potrivita acestei sarcini este dioda. Ptr. a converti in totalitate curentul furnizat de un alternator trifazat, sase diode sunt necesare. Acestea alcatuiesc puntea redresoare de diode. Multe punti au in prezent inca doua diode in plus ptr. a capta extra energiadin conexiunea centrala a statorului. Un regulator de tensiune este folosit ptr. ca tensiunea produsa de alternator in timpul schimbarii regimului de lucru al motorului si necesitatilor consumatorilor sa fie constanta.
Producatorii lucreaza ptr. a produce alternatoare si mai eficiente. Performanta si eficienta crescute ale alternatorului modern sunt posibile datorita infasurarii foarte dense a firelor de cupru pe stator. Ptr. a face acest lucru, firele sunt mai intai infasurate pe un stator plat, iar apoi acest stator este curbat in forma rotunda cunoscuta. Ca alt raspuns al cererii din ce in ce mai mareptr. necesitatea de curent a vehiculului modern, Bosc a dezvoltat un alternator racit cu lichid. Functioneaza extrem de silentios datorita lipsei ventilatorului si a incapsularii complete: mai ,mult sau mai putin temperatura mai joasa de functionare a acestuia asigura o durata de viata mai lunga. Aceasta varianta a alternatorului are si avantajul de a reduce timpul de incalzire al motorului, deoarece la pornire transfera caldura generata de el insusi lichidului de racire. Acest lucru se intampla deoarece, dupa un strat la rece, alternatorul va functiona din greu ptr. a incarca bateria si astfel va produce multa caldura.
Reglarea tensiunii de iesire in bucla inchisa:
Ptr. ca bateria sa nu se supraincarce, tensiunea din sistem trebuie sa fie tensiunea de formare de gaz in bateria de plumb cu acid. Controlul cat mai precis al tensiunii este foarte important, si devine si mai important odata cu cresterea nr. de consumatori electrici. Acest control a permis de asemenea si folosirea la scara larga a bateriilor inchise, deoarece sansele de supraancarcare sunt minime.
In mod normal, temperatura placii de montare a regulatorului este folosita ca referinta ptr. a estimatemperatura bateriei. Acest lucru este posibil deoarece rata ideala maxima de incarcare a bateriei variaza o data cu temperatura. mai mult, daca regulatorul de tensiune simte o modificare majora a acesteia, se foloseste o functie ptr. a reveni rapid la tensiunea nominala de incarcare. In mod normal, aceasta functie este integrata in releul regulator.
Concluzii:
O gama variata de controlere al tensiunii de iesire a alternatoarelorau fost folosite in trecut. Senzori ai alternatoarelor au citit tensiunea de iesire, iar senzori ai bateriilor au citit tensiunea efectiva la bornele acestora. Unele alternatoare au regulatoare de tensiune integrate, la altele au fost montate extern. insa, toate au folosit aceeasi metoda de control al tensiunii. Aceasta metoda a buclei inchise (regulatorul de tensiune citeste tensiunea de iesire a alternatorului si creste puterea campului electric al rotorului daca tensiunea de iesire easte mica, sau scade puterea campului electric al rotorului daca tensiunea este mare) a functionat foarte bine - pana acum.
Tehnici inteligente de incarcare:
Pana acum am vazut care este metoda clasica de incarcare a bateriei. mai departe vom analiza in detaliu metoda buclei deschise. mai nou, pe langa termenii consacrati precum tensiunea la bornele de iesire ale alternatorului producatorii folosesc termeni de genul distributie electrica a curentului si distributia mecanica a puterii.
Controlul in bucla deschisa:
Principiul incarcarii in bucla deschisa consta in faptul ca regulatorul de tensiune al alternatorului si modulul de control electronic al motorului (PCM) comunica. Acest lucru permite aparitia unor noi caracteristici de care beneficiaza bateria si au efect asupra urmatoarelor procese;
- Reducerea timpilor de incarcare
- Cresterea stabilitatii bateriei la relanti
- Cresterea performantelor motorului
- Cresterea fiabilitatii alternatorului
- Control mai bun al sarcinii electrice
- Imbunatatirea functiilor de diagnoza
Comunicarea dintre regulatorul de tensiune si PCM se face prin semnale modulare plus in functie de latime. Semnalul este folosit in ambele directii. Este o unda patrata cu frecventa constanta cu o rotatie pornit/opritsau ciclu de folosire variavila.
PCM determina tensiunea necesara si transmite aceasta informatie regulatorului folosind un semnal specific al ciclului de functionare. |
|
| |
|
|
| |
|
|
|
BANERE SERVICE AUTO GALATI
|
| |
|
|
|
|
In incinta unitatii puteti plati cu:
|
| |
| |
 |
| |
 |
| |
 |
|
|